השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם
loading
לכל שאלה חייגו:
03-5638800

ניהול נכסים בעידן הקורונה

ניהול נכסים בעידן של משרדים ריקים

מגפת הקורונה יצרה אנדרלמוסיה מהותית בקרב החברות שעוסקות בתחום ניהול נכסים וזאת עקב העובדה שחלק מהותי מבין השוכרים לא איישו את המשרדים כיוון שהעובדים ביצעו את המשימות היום יומיות שלהם מביתם.

חברות יזמיות נדל"ן שבנו מבני משרדים רבי קומות, שילמו את כל המיסים כמו מיסוי מקרקעין מפעילות ומנהלות את הבניינים הללו בעצמן או באמצעות חברות קשורות, מרגע האכלוס. באופן טבעי המגמה שלהם היא שהמבנה כולו יושכר, או יימכר לגורמים עסקיים שונים, כדי ליצור הכנסה מניבה לאורך השנים.

אפשרויות ניהול נכסים ריקים התנהלות מול שוכרים

הקורונה הכתה בתדהמה את הציבור כולו והחברות נדרשו תוך פרק זמן קצר לשנות את דפוסי העבודה, לנטוש את המשרדים ולעבוד רק מהבית.

השינויים הללו גררו אחריהם בעיות כלכליות קשות ביותר בקרב עסקים רבים, כיוון שתזרים המזומנים שלהם שתוכנן לטווח הארוך, נותר ללא הכנסות שוטפות אך ההתחייבויות נותרו, כמו המחאות דחויות שהועברו לספקים ולהוצאות קבועות כמו תשלומי חשמל, ארנונה ושכר דירה.

כל שוכר משלם לחברת ניהול נכסים דמי שכירות בהתאם לגודלו של המשרד ובנוסף לכך גם דמי ניהול עבור כל עבודה התחזוקה, הניקיון והחניון הכללי. כך שמדובר יחד בסכומים כספיים גבוהים. לאור הסיטואציה הייחודית פנו השוכרים לחברות הניהול וביקשו לא לחייב אותם בגין דמי שכירות כיוון שאין איש במשרדים לאורך כמה חודשים.

העסקים עשו כל שניתן כדי לא להיכנס להוצאות מיותרות, שיגררו אותם למצבים קשים והם עלולים עקב כך להיקלע למצבים פיננסיים בעייתיים ולכן הדרישות לעצירת תשלומי שכר הדירה היו רוחביים, בכל עיר ומול כל חברות ניהול נכסים.

ההתחשבות של חברות ניהול הנכסים

חברות ניהול הנכסים קיבלו פניות רבות מהשוכרים השונים והם בדקו כל מקרה לגופו מתוך רצון כן לסייע לעסקים הללו. במקרים רבים, לא בוצעו גביה של שכר הדירה עבור החודשים שבהם הנכס היה ריק. היו מקרים אחרים שבהם הפחיתו באופן משמעותי את גובהו של שכר הדירה כדי להקל על השוכרים.

כאשר מדובר בנכסים מסחריים כמו קניונים, לאחר פתיחתם עברו לשיטת גביה של אחוזים ממחזור המכירות בלבד. בחוזה השכירות נרשמה מראש אופציה זו ולכן במקום לשלם לדוגמה 15.000 ₪ בחודש, מכפילים את האחוז שנקבע בסך המכירות שבוצעו בחודש שחלף על פי הדוח של רואה החשבון של החברה הקמעונאית. בדרך כלל בשיטת חישוב זו העלויות הן פחותות.

מטרתה של הפשרה שאושרה על ידי שני הצדדים היא למנוע קריסה של העסקים ולאפשר להם להתאושש כדי שבתום המשבר הם ימשיכו לשכור את הנכס.

קיימים מקרים שעקב המצב הקשה, חברות ביקשו לסיים את חוזה השכירות ולצאת לאלתר או להשכיר חלק מהמשרד לשוכר משנה, כדי להקל עליהם בתשלומים השוטפים מול חברת הניהול.

 

מס' מדרגים: 2  ממוצע: 5